datum: 12. julij 2017 avtor: Ana Vučina Vršnak

Tudi polnjenje električnih vozil bo treba plačati

Za uporabnike električnih vozil je za zdaj elektrika na električnih polnilnicah še zastonj, a kmalu bo treba zanjo plačati. Kot smo že poročali na našem poslovnem portalu Energetika.NET, naj bi družba Elektro Ljubljana, ki ima 50 postaj, porabo elektrike od septembra dalje zaračunavala, vendar vodja službe za napredne storitve v tem podjetju, Uršula Krisper, pojasnjuje, da bodo »začetek zaračunavanja prilagodili razmeram na trgu ter seveda pogojem, ki nam jih narekuje naše lastno informacijsko okolje«. Dodaja, da bo treba na polnilnicah najprej zagotoviti plačevanje porabljene električne energije, na daljši rok pa se bo moralo nateči dovolj sredstev, da si bo družba povrnila vlaganje v infrastrukturo in da bo lahko zagotavljala širjenje mreže polnilnih postaj.





Vnesi prispevek

V uredništvu Energija doma smo prepričani, da naši bralci in člani razpolagajo z obširnim znanjem in vedenjem o energetski učinkovitosti in obnovljivih virih energije. Vabimo vas, da delite svoje znanje, izkušnje in informacije z nami in pomagate tistim, ki iščejo prave informacije ali pa le zanimive članke. Vpišite svoje vsebine in soustvarjajte energijsko odgovorno skupnost!
vnesi prispevek

gremo na elektriko

»V naši družbi se zavedamo pomena prijaznega pristopa in s tem povezane cenovne politike ob uvajanju nove storitve, vsaj na slovenskem trgu. Cene polnjenja bodo primerljive s cenami v EU, s ciljem zadržati obstoječe uporabnike polnilne infrastrukture,« pravi Krisperjeva, konkretnih številk pa še ni mogla navesti.

Glede trenda plačevanja polnjenja pri nas in v Evropi pojasnjuje, da se bodo storitve polnjenja z razvojem e-mobilnosti večinoma zaračunavale. »Razvoj e-mobilnosti bo s časom zagotovo pomenil tudi uvedbo določenih taks ali prispevkov in prav slednji bodo imeli lahko vpliv na cene. Tudi v Evropi se ne nadejamo povečevanja cen polnjenja zaradi višjih cene električne energije, vpliv na znižanje cen polnjenja pa lahko pričakujemo z zniževanjem zagonskih investicijskih stroškov, cenejšimi polnilnicami, izgradnjo večjega števila novih polnilnic na enem mestu,« pravi Krisperjeva.

Opazno se, dodaja, povečuje število uporabnikov in število na novo registriranih uporabnikov – teh je več kot pet na teden. »V splošnem se je po absolutni vrednosti v primerjavi z letom prej največ povečalo število polnjenj v letu 2015. V letu 2016 povečanje na posameznih polnilnicah ni bilo tako izstopajoče, saj so se pojavile nove polnilnice, ki so prevzele polnjenja obstoječih točk. Lahko bi rekli, da je prišlo do prerazporeditve polnjenj ob sočasnem povečanem povpraševanju,« je dejala.

Tako pri analizi podatkov v prvih treh mesecih letošnjega leta beležijo povečano število polnjenj. Največje povpraševanje po tovrstni storitvi je v Ljubljani, število polnjenj po drugih krajih se je sicer povečalo, a ne v tolikšni meri.