datum: 3. julij 2018 avtor: Andreja Šalamun

Energetska podjetja premalo upoštevajo potrebe uporabnikov

V energetiki obstaja ogromno področij, ki jim bo v prihodnje treba posvetiti več pozornosti in razvoja usmerjenega v zahteve uporabnikov, v včeraj objavljeni raziskavi ugotavlja družba E-laborat. Ta med drugim ugotavlja, da panoga slabo izrablja družbena omrežja, da so spletna mesta energetskih podjetij slabo prilagojena mobilnim napravam ter da so podjetja še vedno premalo usmerjena k potrebam uporabnikov.





Vnesi prispevek

V uredništvu Energija doma smo prepričani, da naši bralci in člani razpolagajo z obširnim znanjem in vedenjem o energetski učinkovitosti in obnovljivih virih energije. Vabimo vas, da delite svoje znanje, izkušnje in informacije z nami in pomagate tistim, ki iščejo prave informacije ali pa le zanimive članke. Vpišite svoje vsebine in soustvarjajte energijsko odgovorno skupnost!
vnesi prispevek

informacijske tehnologije naslovna»Četudi je prodaja elektrike »off-line« dober posel, se ta s svetlobno hitrostjo odvija na spletu,« pravi Uroš Žižek, vodja razvoja in raziskav v podjetju E-laborat po končani analizi panoge. »Splet ni več samo informacijski medij – smo v času, kjer pričakujemo, da bodo podjetja predvsem na spletu podprla naše uporabniške potrebe. Spremljanje porabe, enostavna zamenjava dobavitelja, izbor paketov ter pomoč in podpora je le nekaj storitev in funkcionalnosti, ki jih morajo podjetja na spletnem mestu močno približati uporabniku,« pravi Žižek. Poudarja, da skoraj vsa podjetja, ki so jih analizirali, potrebujejo »razmislek o uporabniški poti« ter do bo uspeh prinesel korak k uporabniku.

Analizirali spletna mesta


Podjetje E-laborat, ki je med drugim specializirano tudi za izvajanje analiz panog na spletu, je podrobneje raziskalo panogo energetike in ugotavljalo, kako se je razmahnila prisotnost podjetij na spletu in v kakšni meri uspevajo zadovoljiti uporabniške zahteve ter želje.

V analizo so vključili spletna mesta in mobilna spletna mesta vseh ponudnikov elektrike in plina v Sloveniji, analizirali so prisotnost in aktivnost na družbenih omrežjih ter pregledali tržne deleže v iskalniku Google.

Spletne strani, kjer so uspeli zaslediti boljšo uporabniško izkušnjo in razvoj, ki je v skladu s sodobnejšimi trendi, so tri. Na najvišjem mestu se nahaja podjetje Elektro Energija (za svoj spletni nastop so prejeli 62,4 od 100 točk), sledita spletni strani Poceni plin in Poceni elektrika podjetja GEN-I (61,6 točk).

V raziskavi so med drugim ugotovili, da podjetja premalo razmišljajo o uporabniku ter da je ponudba večkrat »nerodno predstavljena, na način, ki laiku ni jasen«. »Na slovenskih spletnih mestih je le redko mogoče opaziti uporabo naprednih orodij, kot so informativni izračuni, ki bi uporabniku pomagali pri izbiri energenta. Tuja spletna mesta so se na tem segmentu precej bolj posvetila uporabnikom (slovenska spletna mesta so v poglavju informativnih izračunov prejela 25 točk, tuja pa 61 točk),« ugotavlja raziskava.

Poleg tega podjetja uporabnikom ne omogočajo uporabe naprednih orodij za vzpostavitev kontakta. »Klepet na spletu tako ponuja le eno od slovenskih podjetij, medtem ko je ta funkcionalnost v tujini na voljo na 70 % analiziranih spletnih mest,« ugotavljajo avtorji raziskave.

Neprilagojeni pametnim napravam


Čeprav pametne telefone uporablja že večina prebivalstva, pa spletna mesta niso vedno prilagojena njim, ugotavljajo v podjetju E-laborat. »Tako na primer pet podjetij nima svojega spletnega mesta, prilagojenega mobilnim napravam. Slovenska spletna mesta so za oceno prilagojenosti mobilnim napravam prejela le 50 točk od 100, kar je 17 točk manj od tujih spletnih mest.«

Slovenska energetska podjetja so najpogosteje prisotna in aktivna na družbenem omrežju Facebook (11 podjetij od 20-ih), LinkedIn (10 podjetij) in YouTube (9 podjetij), medtem ko sta Twitter in Instagram veliko manjkrat uporabljena za komunikacijo z naročniki. »Največ sledilcev na družbenih omrežjih imata profila Telekom Slovenije in Petrol. Na tretjem mestu se s precej manjšim številom sledilcev nahaja profil ECE. Kljub temu velja opozoriti, da sta profila prvih dveh ponudnikov uporabljena tudi v namene promocije in vsebine iz drugih področij poslovanja (telekomunikacije, prodaja),« ugotavljajo raziskovalci. Dodajajo, da so družbena omrežja v tej panogi še slabo izrabljena in kot taka ponujajo veliko prostora za ustrezno komunikacijo z uporabniki. EkoKnjiga 13 web 400px

Nasploh so opazili, da slovenska podjetja uporabnike slabo informirajo o področju, ki se tiče energetske panoge. »Večinoma se podjetja ne poslužujejo vsebinskega marketinga, ki je lahko tudi učinkovito orodje za izobraževanje prebivalstva,« pravijo v družbi E-laborat.

Najbolj digitalno razviti v Elektro energiji


Naredili so tudi raziskavo navideznega spletnega nakupovanja in preverili odzivnost slovenskih podjetij ter njihovo komuniciranje preko e-novic. »Vsa vnaprej določena obravnavana področja so bila predmet vsebinske in hevristične analize, s pomočjo katere smo ob zaključku analize pridobili jasno razvrstitev digitalne razvitosti vsakega ponudnika ter tudi povprečno primerjavo stanja digitalne razvitosti med Slovenijo in tujino,« so pojasnili v E-laboratu.

»Najbolj digitalno razvit ponudnik energentov je Elektro energija, sledita ji spletni strani Poceni elektrika in Poceni plin podjetja GEN-I. Preostala podjetja v povprečju močno zaostajajo za povprečjem tujih ponudnikov, kar nakazuje na slabšo razvitost in premajhno usmerjenost na svoje uporabnike, se pa na določenih segmentih približujejo in sledijo trendom, ki jih gre zaznati v digitalnem prostoru te panoge,« so še povedali v družbi.