datum: 29. marec 2018 avtor: Jasna Kofol

Luka Berger, Flexkeeping: preveč energije se porablja po nepotrebnem

Luka Berger je idejni oče aplikacije Flexkeeping, s katero lahko mali in veliki hoteli svoj čas, energijo in denar vlagajo v tista področja dela, ki so za zadovoljstvo hotelskih gostov najpomembnejša. Z učinkovitejšo komunikacijo in povezanostjo med hotelskimi oddelki uspejo tudi zmanjšati porabo papirja in drugih materialov ter optimizirati vzdrževanje hotelskih sob in inventarja. Idejo za aplikacijo je Luka dobil, ko se je kot sobar preživljal v enem od ameriških hotelov v nacionalnem parku Yellowstone in je želel tako sebi kot svojim sodelavcem preprosto olajšati vsakodnevne delovne naloge.





Vnesi prispevek

V uredništvu Energija doma smo prepričani, da naši bralci in člani razpolagajo z obširnim znanjem in vedenjem o energetski učinkovitosti in obnovljivih virih energije. Vabimo vas, da delite svoje znanje, izkušnje in informacije z nami in pomagate tistim, ki iščejo prave informacije ali pa le zanimive članke. Vpišite svoje vsebine in soustvarjajte energijsko odgovorno skupnost!
vnesi prispevek

Flexkeeping team 7 3 2018

Uspejo rešitve, ki naslavljajo nišne probleme

Trg aplikacij dobiva izjemne razsežnosti: glede na raziskavo App Annie je v letu 2017 število prenosov aplikacij preseglo 175 milijard. Uporabniki so zanje zapravili več kot 86 milijard dolarjev in jim v enem letu namenili za približno 43 dni svojega časa. Samo v Googlovi spletni trgovini je število dostopnih aplikacij med od decembra 2008 do decembra 2017 narastlo s 16.000 na 3,5 milijona.

Aplikacije spreminjajo način, kako komuniciramo, potujemo, se izobražujemo, nakupujemo in skrbimo za vsakdanja opravila. Razumljivo je, da v množici dostopnih aplikacij marsikatera nima posebne dodane vrednosti, še zlasti, če naj bi nam poenostavila življenje, prihranila čas, energijo in denar. Zato je za aplikacijo, ki se želi prebiti na lestvico najboljših in najbolj inovativnih, še toliko pomembneje, da odgovarja na resnične potrebe uporabnikov in predstavlja rešitve za nišne probleme. »Še tako uspešna inovacija bo v težavah, če ne bo reševala realnega problema in če za njo ne bo stala resnično predana ekipa,« poudarja tudi Urška jež, direktorica ABC pospeševalnika start-upov, ki je pred tremi leti med zgodbe o uspehu pomagal izstreliti tudi aplikacijo Faciliy, danes na trgu pod novim imenom Flexkeeping.

Potreba po optimizaciji tako v manjših kot večjih hotelih

Poleti leta 2012 se je mlad študent Luka Berger preživljal kot sobar v hotelu v ameriškem nacionalnem parku Yellowstone. Tako kot v številnih drugih hotelih je bila organizacija dela tam precej neučinkovita, pripoveduje Luka: »Po nepotrebnem smo izgubljali čas, ker nismo vedeli, kaj je bilo že narejeno in kaj ne. Informacijsko in komunikacijsko smo bili zelo slabo povezani, zato smo pogosto počeli napake, ki so jih občutili tudi naši gostje.« Nizka kakovost storitev zaradi slabe komunikacije je slabo vplivala na zadovoljstvo gostov in posledično na samo poslovanje hotela: sobe niso bile pravočasno ali ustrezno urejene za naslednje goste, veliko časa in denarja se je izgubljalo za vzdrževanje hotela in nabavo, preglede, komunikacijo med sobarji in hotelirji. Problem, ki je predstavljal velik pritisk za hotelske delavce, je Luko tudi spodbudil v iskanje rešitve. Svojo podjetniško naravnanost in interes za hotelirstvo je po vrnitvi v Slovenijo združil in s poslovnim partnerjem Aljažem Ketišem ustvaril aplikacijo Facility.

Zgodba Flexkeeping se je začela leta 2013 kot start-up podjetje. Sredstva iz razpisa Slovenskega podjetniškega sklada, prihodki iz naslova prvih najemnin za aplikacijo, investicije tveganega kapitala, ki jih je podjetje pridobilo po vstopu v ABC pospeševalnik, ter dobra ekipa, ki danes šteje že 16 članov, so podjetje izstrelili na svetovne trge. Aplikacijo danes uporabljajo tako butični hoteli z do 20 sobami kot veliki mednarodni hoteli. Sodelujejo na primer z Radisson Blu, Best Western, Park Plaza, AccorHotels in drugimi.

Večja povezanost ‒ večja kakovost

Sprva je bila rešitev usmerjena predvsem v olajšanje komunikacije med tistimi hotelskimi oddelki, ki so operativno najpogosteje povezani: gospodinjstvo, vzdrževanje in recepcija. Informiranost med njimi je bila ključna za zagotavljanje kakovostne storitve za hotelske goste, z novimi strankami in znanjem pa so se odpirale potrebe po novih funkcijah in modulih. Danes so preko aplikacije lahko povezani skoraj vsi oddelki znotraj hotela, vključno s kuhinjo, strežbo in sobno postrežbo, sistemom vprašalnikov in kontrol za zagotavljanje varnosti in kakovosti storitev, upravljanjem z zalogami, pritožbami gostov, izgubljenimi in najdenimi predmeti, skratka širokim naborom delovnih procesov v hotelu.

Klik za boljše delo zaposlenih in večje zadovoljstvo gostov

Flexkeeping App 2018 March 001
Izboljšana komunikacija in povezanost notranjega okolja hotela omogoča zaposlenim, da čas in energijo usmerjajo v boljšo izvedbo storitev, ki jo občutijo tudi gosti. Optimizacija dela v hotelu se kaže tudi v manjših finančnih izgubah na račun porabe izdelkov iz minibarov, drobnega inventarja v sobah in pranja perila (do 15 % manjše izgube), še dodaja Luka. Z aplikacijo Flexkeeping imajo lahko hoteli boljši pregled nad porabo materialov ‒ ta je tudi manjša in se odraža v manjši količini odpadkov, pri čemer ne gre spregledati tudi manjše porabe papirja. Kot pravi Luka, se tako na mesečni ravni v posameznem hotelu porabi več tisoč listov papirja manj.

»Verjamem, da uporabljamo veliko preveč energije povsem po nepotrebnem, medtem ko je alternativna, energetsko učinkovita tehnologija človeštvu že zdavnaj na razpolago, a je dostop do nje pogosto omejen s prevelikimi stroški,« meni Luka in dodaja, da gre pri Flexkeepingu sicer predvsem za razvoj komunikacijske tehnologije, ki pa vse bolj spreminjajo tudi družbene navade komuniciranja in medsebojnih odnosov. »Če smo kot družba sprejeli nek nov način komuniciranja, bi ga morali prenesti tudi v svoje delovno okolje,« je prepričan. Ideja v ozadju Flexkeepinga je približati način komuniciranja v profesionalnem okolju tistemu v zasebnem življenju in zato že testirajo koncepte z glasovnimi asistenti kot so Applov Siri, Googlov Home in podobnimi. Kot razkriva Luka želijo v prihodnosti nadaljevati svojo širitev na globalne trge in neprestano inovirati ter nadgrajevati aplikacijo, da bo strankam res prinašala dodano vrednost.